مهارتها/ مخاطب شناسی/خودشناسی/مزاج شناسی
چگونه کالای گران سلامتی را ارزان بخریم؟
روش مخاطب شناسی چیست؟در خیلی از فضاها، بحث مخاطب شناسی از اوجب واجبات به شمار می رود.
یکی از راهکارهای مخاطب شناسی، مزاج شناسی و نگاه طبی به مخاطب است.
هر انسانی مزاجی دارد.
مزاجها در چهاردسته اصلی تقسیم می شوند هر گروه صفات و ویژگیهای خاص خود را دارند
اگر شما مزاج مخاطب خود را کشف کردید، به درون او نفوذ کردید و باورها و صفات و رفتارهای او برای شما قابل پیش بینی خواهد بود.!
در تصویر ذیل خلاصه ای از ویژگیهای هر مزاج آمده است.
حال به بررسی مفصل تر صفات انسان های بلغمی می پردازیم
صفات غالب در وجود افراد بلغمی:
معمولاً صبور و آرام ، انعطاف پذیر و انطباق پذیری با شرایط ، خلاق ، خوش قول و تاکید بر انجام به موقع وعده و وعید ، ثبات روانی مناسب ، حساسیت کم (مگر اینکه طبع دوم شما صفرا باشد) ، خوب درک کردن دیگران ، حفظ تعادل و هماهنگی ، داشتن قدرت استنتاج و استدلال ، صلح طلب ، هماهنگی خوب بین روح و جسم ، فراموش کاری ممکن است زود به سراغ شما بیاید.( بخصوص در بیاد آوردن اسامی افراد و مکانها ) ، پر گذشت ( در صورت تداوم بدی فرد رقیب و یا گذشتن از حد متقابلاً دور هنگام با طرف مقابل خوب می شوید ) ، کم انرژی و سستی بدن ، قدرت تخیل بالا ، اختلال حافظه ، کندی حرکات ، کندی حواس و عدم تمرکز حواس ، زود افسرده شدن ( افسردگی برگشت پذیر ودر صورت درمان با داروهای گرم و خشک زود بهبود یافتن ) ، غلبه ترس ، رویاهای صادق دیدن ، عدم تمایل زیاد به کشیدن سیگار و مواد افیونی ...و بیشتر مواقع حوصله کارهای گروهی و پرشور را ندارند.