تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مطبوعِ طبعِ مردمِ صاحبنظر شود
تبلیغ دین بدون ابزارها و مهارتهای لازم بصورت دقیق و شفاف اثرگذار نمی باشد. رسالت این وبلاگ شفاف سازی مهارتها و الگوریتم سازی فن خطابه و دیگر مهارتهای لازم تبلیغ است.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

چرا جوانان در این زمانه نماز نمی خوانند؟

عوامل بسیاری در تغییر باورها و نگرشهای یک جوان و نوجوان دخیل است.

جوان و نوجوان و حتی نونهالی که در حال رشد ذهنی و جسمی هستند و آمادگی پذیریش هر مطلبی که سر راهشان قرار بگیرد را دارند اکثریت قریب به اتفاق آنها همرنگ محیط می شوند و به سمت و سوی دوستان جدید کشیده می شوند.

حال اگر برای این جوان محیطی مثبت و آموزنده فراهم شده باشد در راه سعادت قرار گرفته است.

در غیر اینصورت تقریبا عده کثیری از جوانانمان به راه دوم کشیده می شوند چه بسا محیطهای تخریب‌گر ذهن وخط مشی فکری باشد و از دستاوردهای فرهنگ غرب وغربزدگی بی بهره نماند.

 

راهکارهای ذیل مجموعه ای از آسانترین راهها و پیشنهادها جهت هدایت و سوق دادن این قشر خدمت شما دوستان معرفی می شود.

 

نکته مهم : باید بدانیم چگونه جوان را به نماز تشویق کنیم؟

1. کشف علل بی علاقگی به نماز

 بی علاقه بودن او  می تواند عوامل مختلف داشته باشد چه بسا که اصلا روحی روانی نباشد بلکه جسمانی تغذیه ای باشد

غذاها در تمایل انسان به موضوعات یا کارها دخالت دارند!

 

2. تشویق کردن جوان و خرج هدیه عاطفی

جاذبه زبان خوش و تشویق بیشتر از زبان تند و تنبیه است. تنبیه فقط در حد ضرورت و در جای خاص خود

پدر موفق با پسرش و مادر موفق با دخترش رفیق اند قبل از اینکه پدر و مادر باشند!

3. تغییر در سه لایه شخصیت درباره نماز

نگرشها باورها و احساسات و رفتارهای که منجر به بی میلی به نماز می شود را ابتدا شناسایی کرده سپس در هرکدام از احساس یا باور یا رفتار غلط و منفی را درمان کنیم تا مشکل از ریشه حل شده باشد و دیگر عود نکند!

4. بیان فوائد و مضرات

بسیاری از اوقات کودک یا نوجوان و جوان اگر مضرات کار غلط را بدانند اصلا سراغ چنین کاری نمی روند.

 اگر فوائد و آثار دنیوی و اخروی عبادات و کارهای شایسته برای جوان به زبان خودش بیان شود بلافاصله و بدون هیچگونه امتناعی می پذیرد!

5. ایجاد فضای رودربایستی : مثلا یک طلبه با او دوست شود و در حضور او نماز بخواند و  از او هم بخواهد که با او نماز بخواند. (بخاطر رودربایستی نماز بخواند برای شروع کار)

6.  استفاده از زبان تشبیه و مثال و داستان که بهترین زبان ارتباط با کودک و نوجوان است.

مثال ها :

1. نماز پل ارتباطی بین یک موجود ضعیف با قویترین موجود عالم است چه کسی دوست دارد قدرتمند باشد و در زندگی موفق ؟ هرکس دوست دارد ارتباط با موجود برتر و قویتر اینچنینی لازم است!

2. هر باطری که نیرویش تمام شود باید به شارژ متصل شود انسان در وجودش برای ادامه حیات یک باطری دارد نماز روش شارژ گیری باطری خالی شده است.!

3. بازگویی آثار این درخت پربار و چند محصوله و ثمراتش

      اگر کاری یک اثر مثبت و بدرد بخور داشته باشد انسان عاقل آنرا انجام می دهد چه برسد به کاری که لبریز از فایده و آثار باشد!!

4. اگر خیمه ای ستون نداشته باشد فرو می ریزد ستون خیمه خانه دین نماز است 

5. مردم خود را در برابر بیماریها واکسینه می کنند. همانطور که ظاهر بدن ویروسها و میکروبهای دارد درون وجود انسان نیز ویروسها و میکروبهایی دارد نماز واکسینه سازی در برابر انواع بیماریها و میکروبها و ویروسهاست!!

6.اگر کسی روزانه یک بار در رود یا حمام خود را شتشو دهد چرک و آلودگی ها از بدن او برطرف می شود روح انسان مانند بدن او چرکها و آلودگیهایی دارد و نماز پاک کننده انسان از آلودگی‌هاست!

7. اگر کسی طالب کمال است و به هدف عالی انسانیت می خواهد برسد نماز راز رسیدن به نقطه اوج انسانیت است بزرگ عرفا آیت الله قاضی طباطبایی ره می فرماید: هر کس نماز اول وقت بخواند و به خدا نرسد در روی من آب دهان بیاندازد!!

۸.طبق تحقیقات انجام شده اکثر بیماریهای روانی اگر نگوییم تمام آنها نشات گرفته از اضطراب و استرس است استرس مادر تمام مریضهاست شفای استرس بدست نماز است.! 

۹.اگر کسی به شما نیکی کند حتی اگر کار کوچکی باشد شما ازو تشکر می‌کنید اقتضای انسانیت و شرع و عقل هم همینه حال اگر کسی مثل پدر و مادر به گردن شما حق داشته باشند شما چطور با تمام وجود از آنها تشکر میکنی❗حال اگر تمام دارایی و اصل وجودت از آفریننده ات باشد چطور میخای از تشکر کنی ⁉️ یکی از بهترین شیوه های تشکر از پرورش دهنده مهربانتر از مادر نماز است.

۱۰. نماز مانند لیمو شیرین است هرچه از اول وقتش بگذرد تلخ تر می شود. آیه الله بهجت ره 

گروه تبلیغی تحقیقاتی مبلغ موفق

 وبلاگ تبلیغ هنرمندانه

 

نظرات (۱)

سلام
به به چه عالی بود مسئله های مبتلا به را با متنی جذاب بیان شده بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی