آیا به نوآوری ایمان دارید؟
آیا تابحال برای منبر یا فضای تبلیغی خود از شیوه ای جدید استفاده کرده اید؟
آیا بررسی کرده اید که در تبلیغ خود چقدر خلاقیت به خرج می دهید؟
حتما مستحضر هستید که بازخورد یک ایده خلاقانه نسبت به روشهای قدیمی و تکراری چقدر بیشتر است.
علی خسروشاهی مدیر و کارخانهدار صاحب کارخانهجات مینو در کتاب خاطراتش آورده است یک کارخانه شکلاتسازی سوئیسی گاهی به دلیل ایراد دستگاههایش در خط تولید بستهبندی خالی رد میکرد، بدون اینکه در داخل بسته شکلات بگذارد و همین بستههای خالی احتمالی باعث نارضایتی مشتریان میشد.
مسئولان این کارخانه سوئدی آمدند کلی تحقیق کردند و دست آخر پس از حدود یکونیم میلیون دلار هزینه به این نتیجه رسیدند که سر راه دستگاه نوعی وسیله لیزری بگذارند تا بستهبندیهای خالی را به طور اتوماتیک شناسایی کند و بردارد.
با شنیدن این خبر نگران شدم. چون دستگاه ما هم مشابه همان کارخانه شکلاتسازی ساخت همان شرکت سوئیسی بود، دستور تحقیق دادم و بعد از یک هفته سرپرست ماشینها آمد و گفت: "بله درست است در دستگاههای ما هم چنین ایرادی دیده شده است و حتی ممکن است چنین محصولاتی به بازار راه پیدا کرده باشند."
نگرانیام زیادتر شد و تصمیم گرفتم در جلسه هیئتمدیره روی موضوع بحث کنیم. میخواستم نظر هیئتمدیره را در مورد یکونیم میلیون دلار خرج احتمالی اخذ کنم.
فردای آن روز با اعضای هیئتمدیره برای بازدید از ماشین به کارگاه تولید رفتیم و دیدیم یک پنکه روی صندلی جلو لیزر ماشین قرار دارد. از کارگر ساده بالا سر ماشین پرسیدم: "دلیل این پنکه چیست؟!"
گفت: "ماشین گاهی بسته خالی میزند، من هم این پنکه را که در انبار بود آوردم گذاشتم سر راه دستگاه که بستههای خالی از شکلات را با باد پرت کند بیرون."
نگاهی به هیئتمدیره کردم، تمامشان رنگشان پریده بود. به کارگر خلاق که ما را از شر یکونیم میلیون دلار خرج اضافی رهانیده بود یک تشویقنامه به اضافه یک ماه حقوق و یک خانه در کرج هدیه دادم.
(( با همراهی وبلاگ تبلیغ هنرمندانه خلاقیت خود را ارتقاء دهید ))