بسم الله الرحمن الرحیم
راه پیشرفت کدام است؟
آفتهایی که میوه تبلیغ را زخمی سیاه و چه بسا نابود میکنند در وجود من مبلغ است یا در وجود مخاطب؟
برخی از این آفتهای از بین برنده و خطرناک مربوط به خود مبلغ است و برخی به مخاطب و برخی به فضای تخاطب و گفتگو
برخی از این آسیبها عبارتند از:
1. افراط و تفریط ها
· افراط در دلسوزی
o که بیش از حد به کسی مهربانی کردن است در صورتیکه او پاسخی متناسب نمی دهد
· افراط در پرداختن به یک موضوع
· افراط در اجرای یک روش
2. عدم موقعیت شناسی
3. عدم رعایت اولویتها در انتخاب موضوع
جوانی که قلبش مدبر است نباید از انفاق و مستحبات گفت بلکه باید به واجبات بسنده کرد باید از ارکان دین مثل نماز برای او بیان کرد
فرمود: «إِنَّ لِلْقُلُوبِ إِقْبَالاً وَ إِدْبَاراً فَإِذَا أَقْبَلَتْ فَاحْمِلُوهَا عَلَی النَّوَافِلِ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ فَاقْتَصِرُوا بِهَا عَلَی الْفَرَائِضِ»
حکمت 22 نهج البلاغه
4.بازگو کردن مطالب سست کننده عقیده جوان مثل وضع نابسامان اقتصادی و ناامید کردن جوان