تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مطبوعِ طبعِ مردمِ صاحبنظر شود
تبلیغ دین بدون ابزارها و مهارتهای لازم بصورت دقیق و شفاف اثرگذار نمی باشد. رسالت این وبلاگ شفاف سازی مهارتها و الگوریتم سازی فن خطابه و دیگر مهارتهای لازم تبلیغ است.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

 

در دین ما محرمات زیادی وجود دارند که مردم از آنها بی خبرند و به واسطه‌ی

تغییر فرهنگ زندگی مردم این محرمات یک عمل عادی و سهل محسوب می شوند.

گروه تحقیقی تبلیغاتی مبلّغ موفق درصدد است ریز اعمال حرام و واجب را در اختیار شما عزیزان قرار دهد که توسط شما مبلّغین گرامی به سمع و نظر مومنین برسد.

افکار مخرب ممکن است نتیجه یکسری باورهای اشتباه باشد که کاهنده انرژی ما و باعث صرف وقت بیهوده ماست.

چه بسا که این افکار نتایج وخیمی بهمراه داشته باشند.

چه چیزی می تواند جایگزین این افکار باشد که نتایج بهتر و تأثیرگذارتری داشته باشد؟

 

افکار سمّی

فکر سمی  باور مثبت

فکر سمّی 31
به زن همیشه باید بی احترامی کرد تا زیاده خواه نشود.

باور مثبت

احترام به هر انسانی حتی به نوزاد لازم است.

با کار منفی جلوی منفی را نمی‌گیرند بلکه با محبت و از راه صحیح باید وارد شد.

ما با تفکراتمان زندگی می‌کنیم به گونه ای که می‌توان گفت افکارمان سازنده زندگیمان است.

همانطور که می دانید افکار سرآغاز باورها و باور ها مبداء صفات و رفتار ماست.

خوب و مثبت فکر کنید.

 

افکار سمّی

فکر سمی  باور مثبت

فکر سمّی 21
فروتن باش و به خودت نبال.

باور مثبت

نقاط قوت و توانایی هایت را راحت و صادقانه بدون اینکه در خودت عجبی پیش آید بیان کن.

 چه عمل ها و عکس العملهایی در خور یک زن آرمانگرا است

 چه رفتارهایی را اسلام پسندیده و در شأن زندگی یک زن اسلامی می داند.

 


شاخص های شخصیتی-شاخص های همسرداری-شاخص های فرزند داری


شاخص های خانواده داری-شاخص های مردم داری


زن ایده آل کیست ؟ 

 

زن منفی

زن ایده آل

1.     

 

احترام را فقط برای خود می خواهد

اهل احترام به همسر

2.     

 

رخدادهای خانه را به بیرون از خانه منتقل می کند

اسرار خانه را هیج جا بازگو نمی کند حتی برای والدین ودوستان صمیمی

3.     

 

اجازه همسر ملاک کارهایش نیست

از خانه بدون اجازه شوهر خارج نمی شود تا مورد لعن ملائکه قرار گیرد

 خانمهایی که اهل شوهر داری و همسرداری هستند چطور رفتارهایی دارند؟

یک زن نمونه که اسلام می گوید باید چگونه باشد؟

زن ایده آل و موفق چه ویژگیهایی و شاخصهایی دارد؟

 


شاخص های شخصیتی-شاخص های همسرداری-شاخص های فرزند داری


شاخص های خانواده داری-شاخص های مردم داری


زن ایده آل کیست ؟ 

شاخص های شخصیتی عبارتند از:


 

زن منفی

زن ایده آل

 

1.

اهل خوشی زود گذر است و بدنبال رشد زندگی نیست

اهل مطالعه در اوقات فراغت تا هر روز نکات اثر بخش برای زندگی بدست آورد

2.       

 

خود رأی است و بی منطق


، معیارش در ارزیابی کارها بخصوص هنگام اختلاف ،عقل وحق است نه نظر خود ،

 منابع روش شناسی تبلیغ


     

در زمینه تبلیغ اینطور باب شده که بیشتر وقت تبلیغی برای سنین نوجوان و جوان و یا حتی میانسالان صرف می شود.

آموزش و تبلیغ در محدوده سنی نوجوان و جوان کاری صحیح است .

اما چه بهتر و صحیح تر که تبلیغ از سنین کودکی را مثل پیامبر گرامی اسلام ارج نهیم و به اندازه جوانان برای ایشان وقت بگذاریم.

چرا که این نوگلان هم در سنین تشکیل شخصیت 7 ساله اول عمرشان قرار دارند و در حال

بنیان گذاری پایه و اساس زندگیشان هستند.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با نحوه تبلیغی در سنین کودکی، گروه تحقیقی تبلیغاتی مبلّغ موفق

منابع مربوط به کار با کودک را عرضه داشته است.

 

چرا جوانان در این زمانه نماز نمی خوانند؟

عوامل بسیاری در تغییر باورها و نگرشهای یک جوان و نوجوان دخیل است.

جوان و نوجوان و حتی نونهالی که در حال رشد ذهنی و جسمی هستند و آمادگی پذیریش هر مطلبی که سر راهشان قرار بگیرد را دارند اکثریت قریب به اتفاق آنها همرنگ محیط می شوند و به سمت و سوی دوستان جدید کشیده می شوند.

حال اگر برای این جوان محیطی مثبت و آموزنده فراهم شده باشد در راه سعادت قرار گرفته است.

در غیر اینصورت تقریبا عده کثیری از جوانانمان به راه دوم کشیده می شوند چه بسا محیطهای تخریب‌گر ذهن وخط مشی فکری باشد و از دستاوردهای فرهنگ غرب وغربزدگی بی بهره نماند.

 

راهکارهای ذیل مجموعه ای از آسانترین راهها و پیشنهادها جهت هدایت و سوق دادن این قشر خدمت شما دوستان معرفی می شود.

 

 یک مبلّغ حرفه ای

  

در برخی از منبرها و سخنرانی ها دیده شده که بعضی از مبلغین به صورت طوطی وار و مقلدانه مطالب حفظ شده را از اول منبر تا به آخر بیان می کنند.

این قبیل افراد به هیچ عنوان در پی این نیستند که بفهمند مطالب ایشان مستمع را با خود همراه کرده یا خیر.

یا اینکه توانسته اند با بیان جالب تر و ساده تر از مطلب خود تصویری در ذهن مخاطب بسازند یا خیر.

در بعضی اوقات حتی کوچکترین کاری در جهت جذب حواس مخاطب انجام نمی دهند.

و یا برای جمع کردن حواس مستمع به مردم می گویند که : لطفا توجه کنید.

این کار خاصیت معکوس دارد و به جای کنترل و بدست گرفتن منبر، جوّ منبر هرلحظه بیشتر از دست خارج می شود.

 

گروه تحقیقی تبلیغاتی مبلّغ موفق 5 تکنیک بسیار کاربردی و پربازده سخنرانی را جهت استفاده شما عزیزان معرفی می کند.


   1-  تکنیک پرسش و پاسخ

 

 

به نظر شما حداقل مهارت لازم برای مهندسی فرهنگی چیست؟ 

اگر بخواهید برای تغییر در شخصیت خود یا دیگری برنامه تدارک ببینید از چه مدلی کمک می‌گیرید؟

 برای اینکه برنامه‌های خود رادر زندگی فردی گروهی شغلی عملیاتی سازی کنید چه راهکاری می‌شناسید؟

مراحل برنامه ریزی

مرحله ۱. وضعیت موجود

در این مرحله به بررسی شرایط فعلی، آفات و آسیبها،  نقاط قوت و ضعف و استعدادها و ظرفیتها می پردازیم. و آنها را لیست می کنیم

گهگاهی پیش می آید که مخاطبان تبلیغی ما از وجود ما بهره کافی را در مدت

استقرار در منطقه را نبرده باشند.

یا حتی این امکان وجود دارد که شاید ایشان از عملکرد تبلیغی ما رضایت نداشته باشند.

حال ماچطور می توانیم متوجه شویم که از کدام برنامه‌‌ی ما بهره مند شده و

یا عدم رضایت دارند؟