تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مطبوعِ طبعِ مردمِ صاحبنظر شود
تبلیغ دین بدون ابزارها و مهارتهای لازم بصورت دقیق و شفاف اثرگذار نمی باشد. رسالت این وبلاگ شفاف سازی مهارتها و الگوریتم سازی فن خطابه و دیگر مهارتهای لازم تبلیغ است.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۴۱ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

  مهارت مخاطب شناسی/مهارت خودشناسی /شناسایی باورها و افکار غلط

  افکار مخرب و منفی می تواند آرامش ما را بهم بزند .

  افکاری که می تواند شخصیت انسان را در مسیر تغییر مثبت یا منفی قرار دهد!

  نتیجه این افکار در زندگی مادی و معنوی ما مشهود است.

  با آگاهی از این افکار و استفاده از جنبه مثبت آن که در زیر آمده است می توان سرعت پیشرفت را بیشتر نمود.

 

  افکار سمّی

                                              فکر سمی باور مثبت

 فکرسمی 1
     تفریح اتلاف وقت است.

 باور مثبت

     استراحت ، سرگرمی و تفریح هم باندازه لازم است.

 فکر سمّی 2
     به نفع توست که دیگران را کنترل کنی.

 باور مثبت

    اگر می خواهی دیگران با تو کنار بیایند، هشیار باش ولی آنها راکنترل نکن.

 فکر سمّی 3
    بهتر است «عقده دلت را خالی کنی ».

 باور مثبت

    لذت گذشت و بخشش بیشتر است.

 فکر سمّی 4
    هرطور رفتار کنی، خانواده و دوستانت باید عاشقت باشند.

 باور مثبت

    عملکرد تو از اینکه تو کی هستی، مهم تر است.

    رفتار درست دیگران را شیفته انسان می‌کند!

 فکر سمّی 5
    مهربانی بر نامهربانی پیروز خواهد شد.

 باور مثبت

    با نامهربانی محکم برخورد کن، به هیچکس اجازه نده با تو بد رفتاری کند.

     مهربانی باندازه ای که شخصیت خود انسان زیر سئوال نرود، خوب است.

 فکر سمّی 6
    چیزی نگو که دیگران را برنجانی.

 باور مثبت

    حرفهای مهم را مدبرانه بزن.

 فکر سمّی 7
   هدفت باید کمال باشد. ایده آل گرایی در برنامه ریزیها لازم است.

 باور مثبت

   کمال طلبی و ایده‌آل‌گرایی در هدفگذاری لازم است ولی در برنامه‌ریزی واقع‌گرایی نتیجه بخش است.

 فکر سمّی 8
    نه بگو چون اگه رو بدی آسترم می خواهند.

 باور مثبت

    اگر برای رابطه ایی ارزش قائل هستی تا حد امکان در آن بله بگو

    اگر بله گفتن باعث تخریب شخصیت خودت نیست اشکال ندارد.

 فکر سمّی 9
     اتمام حجت، بگو مگوها را می خواباند.

  باور مثبت

     مذاکره و مصالحه، بگو مگوها را می خواباند.

     قاطعیت خوبست ولی شکنندگی نه

 فکر سمّی 10
    صداقت محض بهترین سیاست است.

 باور مثبت

    عشق بهترین سیاست است نه صداقت محض.

    توریه گاهی جایگزین خوبی برای راستگویی است.

ادامه در مطالب بعدی...

 

مهارت تبدیل و ارائه ادعیه در قالب‌های بروز و کاربردی/تولید محتوای روشمند/ابزار های تولید محتوا/قالب جدول

 در حساسترین لحظات عمرمان یعنی ماه مبارک رمضان و شب قدر که شب تعیین سرنوشت انسان است، چه بکنیم؟ 

خطبه زیبای شعبانیه سعی شده در قالبی زیبا ارائه شود.

  این اعمال در جدول زیر بیان شده اند، که برگرفته از خطبه شعبانیه رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه می باشد.

لیست اعمال در ستون (چیست) آمده است.

ستون (چرا)، هدف از انجام عمل و آثار و نتایج آنرا بیان می کند.

ستون (چگونه)، نحوه انجام و پیاده سازی عمل را بیان می کند.

 

ردیف

 

 

چیست  (عمل )

 

 

چرا (آثار و فوائد )

 

 

چگونه (نحوه واقسام )

 

 

1.         

روزه شکم از خوردن وآشامیدن

 

 

تمرین بندگی و سلامتی بدن

 

 

استفاده از همه انواع خوراک ممنوع (حلال حرام و مکروه)

 

 

2.         

روزه اعضاء بدن (چشم و گوش و دست و پا ) از گناه

 

 

کسب طهارت و حرکت به سمت کمال

 

 

زمینه گناه را فراهم نکن و راههای پیشگیری از گناه را فرابگیر

 

 

3.         

روزه قلب از فکر گناه

 

 

تمرکز نیرو= اخلاص

 

 

1. با تمرکز و نفی خواطر

 

 

2.  ایجاد عشق به خدا

 

 

4.         

درخواست توفیق برای روزه و تلاوت نور (قرآن)

 

 

زمینه سازی برای حرکت به سمت خدا و عدم محرومیت از فرصت پیشرفت

 

 

با تضرع و حال خاکساری

 

 

5.         

یاد گرسنگی و تشنگی قیامت

 

 

کسب آمادگی برای آنروز

 

 

با احساس گرسنگی و تشنگی روزه

 

 

6.         

صدقه به مسکین و فقیر

 

 

تمرین گذشت از خود و اموال خود

 

 

اهداء مال پاکیزه با حفظ حرمت فقیر

 

 

7.         

احترام به بزرگان

 

 

1.فرهنگ سازی احترام 

 

 

2.احترام کودکان به ما

 

 

1. بوسیدن دست

 

 

2. تادب در حضور آنها

 

 

3.  آنان را مقدم داشتن برخود

 

 

8.         

مهربانی به فرزندان

 

 

جلب رحمت خداوند

 

 

بوسیدن ، مدارا ، بازی ، گذشت از نادانی های آنان

 

 

9.         

نیکی به خویشان

 

 

رحمت خدا در قیامت

 

 

کمک مالی فکری احساسی

 

 

10.  

چشم پوشیدن از حرام

 

 

ورود ممنوع قرقگاهه

 

 

مشغول شدن به کارهای مفید

 

 

  

     ادامه جدول در کلمه کلیدی اعمال ماه مبارک رمضان ذیل مطلب👇

مهارت برنامه ریزی/ تبلیغ اثربخش/تولید محتوا بر اساس مکان ها

     اگر میخواهید تبلیغ اثربخش داشته باشید

                                  آمادگی قبلی داشته باشید

1.مکان شناسی

 یکی از مولفه‌های موثر در تبلیغ، مکان آنست

فضاهایی یا مکانهای که مبلغ در برنامه‌ها و تولید محتوای مناسب باید به آنها توجه داشته باشند و طبق شرایط آن مکان باید کلام پردازش شود

استفاده از تشبیه به هوا آسمان زمین در و دیوار و...

1.       خیابان

2.       مسجد

3.       سالن ورزشی

4.       مدرسه ابتدایی راهنمایی

5.       منازل

6.       قبرستان

7.       مجلس شادی تالار

8.       مجموعه فرهنگی

9.       تظاهرات نماز جمعه

10.    پارک

 

2. مخاطب شناسی:

مولفه مهم دیگر، دسته های مخاطبین است که با آنها مواجه میشویم

اصناف و اقشار که با آنها مواجه میشویم

بی نماز

بی روزه

اهل تلگرام و ..

افراد خودمحور

و ...

     اگر برای این موارد بسته های آماده داشته باشید همیشه پیروز خواهید بود!!

روش دعوت به نماز خواندن/پردازش عبارت زیبا

چگونه یک فرد لاابالی و سهل انگار را با یک عبارت زیبا و دلربا به سمت نماز جذب می کنید؟

یک نمونه:

انسان در نهایت فقر و نیاز قطعا نیاز به همدمی دارد که او را آرام کند و در حل مشکلاتش به او کمک کند.

در روزگاری که وقت گرفتن از روءسا و مدیران و کارگشایان دشوار می نماید اگر شخصی که می تواند نیازهای ما را برطرف کند نیازهای مادی و معنوی اجازه دهد در طول روز ملاقات خصوصی با او داشته باشیم و با او صحبت کنیم آیا عاقلانه نیست از ا ین فرصت استفاده کرد و به درد و دل و صحبت با او پرداخت!

کدام خردمند و انسان سالم را می‌شناسید که این فرصت طلایی را به بهانه‌های واهی بفروشد!

  آیا به نوآوری ایمان دارید؟

  آیا تابحال برای منبر یا فضای تبلیغی خود از شیوه ای جدید استفاده کرده اید؟ 

  آیا بررسی کرده اید که در تبلیغ خود چقدر خلاقیت به خرج می دهید؟

  حتما مستحضر هستید که بازخورد یک ایده خلاقانه نسبت به روشهای قدیمی و تکراری چقدر بیشتر است.

علی خسروشاهی مدیر و کارخانه‌دار صاحب کارخانه‌جات مینو در کتاب خاطراتش آورده است یک کارخانه شکلات‌سازی سوئیسی گاهی به دلیل ایراد دستگاه‌هایش در خط تولید بسته‌بندی خالی رد می‌کرد، بدون این‌که در داخل بسته شکلات بگذارد و همین بسته‌های خالی احتمالی باعث نارضایتی مشتریان می‌شد.

مسئولان این کارخانه سوئدی آمدند کلی تحقیق کردند و دست آخر پس از حدود یک‌ونیم میلیون دلار هزینه به این نتیجه رسیدند که سر راه دستگاه نوعی وسیله لیزری بگذارند تا بسته‌بندی‌های خالی را به طور اتوماتیک شناسایی کند و بردارد.

با شنیدن این خبر نگران شدم. چون دستگاه ما هم مشابه همان کارخانه شکلات‌سازی ساخت همان شرکت سوئیسی بود، دستور تحقیق دادم و بعد از یک هفته سرپرست ماشین‌ها آمد و گفت: "بله درست است در دستگاه‌های ما هم چنین ایرادی دیده شده است و حتی ممکن است چنین محصولاتی به بازار راه پیدا کرده باشند."

نگرانی‌ام زیادتر شد و تصمیم گرفتم در جلسه هیئت‌مدیره روی موضوع بحث کنیم. می‌خواستم نظر هیئت‌مدیره را در مورد یک‌ونیم میلیون دلار خرج احتمالی اخذ کنم.

فردای آن روز با اعضای هیئت‌مدیره برای بازدید از ماشین به کارگاه تولید رفتیم و دیدیم یک پنکه روی صندلی جلو لیزر ماشین قرار دارد. از کارگر ساده بالا سر ماشین پرسیدم: "دلیل این پنکه چیست؟!"

گفت: "ماشین گاهی بسته خالی می‌زند، من هم این پنکه را که در انبار بود آوردم گذاشتم سر راه دستگاه که بسته‌های خالی از شکلات را با باد پرت کند بیرون."

نگاهی به هیئت‌مدیره کردم، تمامشان رنگ‌شان پریده بود. به کارگر خلاق که ما را از شر یک‌ونیم میلیون دلار خرج اضافی رهانیده بود یک تشویق‌نامه به اضافه یک ماه حقوق و یک خانه در کرج هدیه دادم.

                                                  

(( با همراهی وبلاگ تبلیغ هنرمندانه خلاقیت خود را ارتقاء دهید ))

    قابل توجه روحانیون، مبلغین و طلاب محترم:

اگر میخواهید تبلیغ اثر بخش داشته باشید


   نحوه دسترسی به وبلاگ تبلیغ هنرمندانه بسیار سریع و آسان می باشد.

   با جستجو در گوگل با کلیدواژهای مختلف مورد نیاز به راحتی می توانید آدرس وبلاگ را پیدا یا به مبلغان معرفی نمایید.

 جهت نگاه دقیق به تبلیغ و مهارتهای تبلیغی مخاطب شناسی و الگوریتم خطابه و روش تحقیق تبلیغی و ...    می‌توانید به وبلاگ تبلیغ هنرمندانه مراجعه فرمائید. 

   برای پیشرفت تبلیغی دوستانتان وبلاگ را به آنها پیشنهاد کنید.

  مهارت سخنوری/پردازش کلام /محتوای روشمند/استخدام تمثیلات

  منبر پرواز انسان تخففوا تلحقوا (اجمع الاحادیث و اوجزها و اجزلها لمعارف الدین )

  موضوع : هدف و مقصد از زندگی

  تمثیل 1:

         کدام مسافر به مقصد می رسد؟

         مسافری که خود را با برداشتن بارهای اضافه و سنگین، خسته و هلاک نکند

         انواع بارها:

         لازم= توشه راه

         اضافی «خلاصه کل زندگی»

         امروزه بار اضافه در هواپیما هزینه سنگین دارد و در سفرهای زمینی دست و پا گیر

         انواع بارهای اضافی:

1.      انانیت

2.      صفات رذیله حرص حسد کبر

3.      صفات فضیلت که بت شده باشد

4.      اموال اضافی

5.      اولاد اضافی

6.      سختگیری های بیجا

7.      دلبستگی و تعلق به دنیا

         به زمین گذاشتن بارهای اضافی و رهایی از خود و خواهشهای نفس، رمز موفقیت و راز سعادت است.

         یک کلام ختم کلام: سبکبار باشید تا برسید به بی نهایت برسید

  تمثیل 2:

     مثال بالن و بار اضافی

    بالن تا وقتی زنجیرهایش به زمین وصل باشد نمی تواند پرواز کند! 

   تا وقتی در داخل بالن بارهای سنگین و اضافی باشد نمی تواند به سمت آسمان به پرواز در آید!

   زنجیر های که دست و بال انسان را بسته و او را از پرواز باز داشته کدام اند؟

   عقاید خرافی باورهای غلط و رفتارهای ناشایست ما زنجیرهای پرواز ما هستند

          مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک      

   چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

   تطبیق مثال با خانواده و فرزند و کار و ... در چه صورتی زنجیر پرواز می شوند؟

  زن فرزند کار دوستان همکاران اگر انسان را از حرکت در مسیر بندگی بازدارند زنجیر پرواز می شوند!

تن آدمی شریف است به جان آدمیت

نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

اگر آدمی به چشم است و دهان و گوش و بینی

چه میان نقش دیوار و میان آدمیت

خور و خواب و خشم و شهوت شغبست و جهل و ظلمت

حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند

بنگر که تا چه حد است مکان آدمیت

طیران مرغ دیدی تو ز پای‌بند شهوت

به در آی تا ببینی طیران آدمیت 

        

از آنجا که نوع نگاه و زاویه دید به وقایع و موضوعات و به قول امروزی ها رویکرد به موضوعات و مسائل

در تحلیل و برداشت از آنها نقش تعیین کننده دارد حال ما که می خواهیم از سرچشمه قرآن

به قدر تشنگی خود آبی برداریم

با چه نگاهی به قرآن باید وارد دریای معارف قرآن شد؟

دیدها برای مطالعه قرآن ( روش استنطاق از قرآن )


این ابزارها را می‌توان درباره هر موضوع قرآنی در هرآیه مطرح نمود!

1.      بر اساس علوم (فلسفی.عرفانی.تربیتی.روانشناسی.مدیریتی.اقتصادی.جامعه شناسی)

ü     ختم کردن قرآن با زاویه دید تربیتی و ...

ü     (عینک تربیتی، اصطلاحات، ساختار و متغیرهای علوم تربیتی )

2.      نگاه اگر . . .  آنگاه . . . (الگوریتمی و فرآیندی)

ü     روش: تبدیل تمام جملات آیات به جمله شرطیه

ü     ثمره: مشخص شدن علل و آثار و راهکارها و برنامه ها است

3.      دید تمدنی

ü     ساختارهای کلان جوامع گذشته حال و آینده

4.      نگرش سیستمی در هر موضوع

ü     ورودی، خروجی، پردازش (متغیرها، فرایندها، مراحل)

5.      روش شناسی (چگونگی‌ها)

ü     روشها در قرآن در سه مرحله

a.       نگرش (شناختی)

b.       راهبردی (جهت گیری کلی)

c.        راهکار (برنامه عملیاتی)

سئوال در هر آیه قرآن:

این آیه، چه روشی را برای چه موضوعی مطرح می‌کند؟

6.      دید بی طرفانه

ü     نگاه از بیرون فضای مسلمانی، از نگاه یک بی‌دین منصف (امتیازات نسبت به سایر کتب آسمانی)

7.      نیاز محور

ü     بدنبال پاسخ سوال و مشکل بودن

ü     هر آیه قرآن پاسخ به یک سئوال یا نیاز بشر است!

ادامه  دارد؟؟

جهت جذابیت منبر و سخنرانی، سوژه های زیبا، جادار و مطمئن انتخاب کنید.

با انتخاب موضوع مخاطب‌پسند و آسان‌فهم‌تر خروجی منبر خود را افزایش دهید.


     موضوعات جذاب برای منبر


1.     موجبات سعادت و شقاوت

2.     دور ماندگان از قافله هدایت(امامان و پیامبران)

3.     عوامل خطر ساز در زندگی(آسیبهای زندگی ایده آل، نقاط بحران زندگی)

4.     موجبات برکت در زندگی مادی و معنوی و رفع آنها

5.     فرهنگ رانندگی

6.     شفابخش ها

7.     عوامل راحتی و آسایش

8.     عوامل خیر دنیا و آخرت

9.     عوامل هلاکت (نقاط بحران زندگی) موجبات نابودی

10.عوامل رهایی از شیطان

ادامه دارد وووو

یک زن خوب و مادر نمونه دارای چه مشخصاتی است؟

آی خانمها آیا دوست دارید یک زن آرمانی باشید؟!


 شاخص های شخصیتی-شاخص های همسرداری-شاخص های فرزند داری


شاخص های خانواده داری-شاخص های مردم داری


زن ایده آل کیست ؟ 

شاخص های شخصیتی عبارتند از:


 

ردیف

زن منفی

زن ایده آل

1.       

پر توقع

کم توقع

2.       

زیاده خواه است  

 اهل قناعت

3.       

احساساتی و غیر منطقی

غالب بر احساسات 

4.       

دریده و بی حیا و راحت با مردان نامحرم

اهل حیاء و عفت است

5.       

ولخرج و بی مهابا

اهل پس انداز

6.       

بد اخلاق و لجباز

سازگار است و اهل کج خلقی و لجاجت نیست

7.       

سعی می کند حرف خود را بر کرسی بنشاند

 بدنبال اعمال نظر خود نیست بلکه نظر شوهر را بر نظر خود مقدم می دارد الا در موارد استثناء

8.       

ناسپاس نسبت به زحمتها و رفع   نیازهایش توسط همسر

اهل تشکر از همسر

9.       

معیارهای زندگی همسر برایش   مهم نیست

پا روی خط قرمز(مقدسات) همسر نمی گذارد

10.  

بی توجه نسبت  به خطاها و ارتکاب مجدد آنها

سعی می کند اشتباهی از او سر نزند که موجب ناخوشنودی شوهر شود

11.  

کار منزل را تضییع وقت می داند

به کارهای منزل علاقه مند است

12. 

در پی خیابان گردی و بیرون رفتن است

بیرون خانه را مناسب برای خود نمی داند

13.  

بیشتر وقت را به خوش گذرانی   اختصاص می دهد

اهل تفریح بیش از اندازه نیست