تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مطبوعِ طبعِ مردمِ صاحبنظر شود
تبلیغ دین بدون ابزارها و مهارتهای لازم بصورت دقیق و شفاف اثرگذار نمی باشد. رسالت این وبلاگ شفاف سازی مهارتها و الگوریتم سازی فن خطابه و دیگر مهارتهای لازم تبلیغ است.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

آئین نامه تبلیغ ۳

روش تبلیغ / اصول تبلیغ / وظایف مبلغ

۷. اخلاق نیکو برای مبلغ و مخاطب

« وَ أَحْسِنْ أَدَبَهُمْ عَلَى اَلْأَخْلاَقِ اَلصَّالِحَةِ؛ و تربیت آنان را بر اساس اخلاق شایسته قرار ده »


تبلیغ هنرمندانه

اخلاق نیک ، حسن خلق و خوش خویی، همیشه مورد توصیه معصومین علیهم السلام بوده و دائما بر کسب اخلاق حسنه و حفظ و اهمیت آن تاکید داشته اند.

از طرفی می دانیم کسی که در صدد اعطاء یک چیز به دیگری است؛ حتما باید خودش آن چیز را داشته باشد زیرا « فاقد الشیء لا یکون معطیه ».

از اینرو مبلغ دین مبین اسلام چه معاذ بن جبل چه طلبه قرن چهاردهم هجری که یکی از وظائف شان تربیت مردم بر اخلاق نیکوست باید خود دارای اخلاق صالحه باشد تا بتواند مردم مخاطبش را بر اخلاق صالحه تربیت کند و به سوی سعادت سوق دهد.


۸. ناسیونالیست گری ممنوع

« وَ أَمِتْ أَمْرَ اَلْجَاهِلِیَّةِ إِلاَّ مَا سَنَّهُ اَلْإِسْلاَمُ؛ کارهای عصر جاهلیت را جز آنچه اسلام تاییدش نموده، ریشه کن ساز.

متاسفانه با گذشت چند هزار سال؛ بالا آمدن سطح تفکر انسان ها، پیشرفت علم و..... هنوز هم بعضی از مردم چشم و گوش بسته (یا از روی جهل یا از روی عناد) پیشینیان خود را الگوی زندگی قرار داده اند، غافل از اینکه خود آنها از بسیاری از رفتارشان پشیمان اند و اگر دوباره برگردند به این دنیا قطعا از کردارشان بیزاری خواهند جست.

طبق فرمایش رسول مهربانی‌ها از وظایف مبلغ، مبارزه با سنت های تایید نشده اسلام و از بین بردن آنهاست.

ریشه کن کردن امور و آداب ناپسند پیشینیان تنها در صورتی برای مبلغ قابل دسترس است که مردم به این باور برسند که احکام اسلام برای سعادت جامعه بشری رساتر و کار آمد تر است، و صرف اینکه پیشینیان (سیره پیشینیان ) یک کار را انجام می داده اند باعث وجود مزیت برای آن کار نمی شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی