تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مطبوعِ طبعِ مردمِ صاحبنظر شود
تبلیغ دین بدون ابزارها و مهارتهای لازم بصورت دقیق و شفاف اثرگذار نمی باشد. رسالت این وبلاگ شفاف سازی مهارتها و الگوریتم سازی فن خطابه و دیگر مهارتهای لازم تبلیغ است.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

سبک زندگی/تربیت فرزند/خانواده/آسیبها/علل بیماریها/سلامتی جسم جان/مضرات تلویزیون

دلتان می‌خواهد چاق شوید؟ یا اینکه با وجود تلاش برای بچه‌دار شدن شانس بارداریتان را کاهش دهید؟ یا می‌خواهید از عمرتان کم شود؟ پس دست به ریموت شوید.

تماشای تلویزیون، به ویژه تماشای بیش ‌از حد آن می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند و از کیفیت زندگیتان بکاهد.

مضرات تلویزیون:

 

 

۱.افزایش خطر بیماری‌های قلبی

با تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از بررسی 8800 زن و مرد (بدون سابقه بیماری قلبی) طی یک دوره شش ساله در استرالیا پژوهشگران دریافتند که هر ساعت تماشای تلویزیون، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را تا 18درصد و مرگ ناشی از آن را تا 9 درصد افزایش می‌دهد. به این ترتیب، افرادی که روزانه چهار ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند. در طول شش سال تقریباً 70 درصد بیش از سایرین در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی قرار می‌گیرند.

 

۲.اختلال در خواب

اثبات شده است که نور ساطع شده از تلویزیون می‌‌تواند سیستم‌های داخل بدن را تحریک کند. مقدار هورمون ملاتونین در مغز هنگام شب افزایش می‌یابد، ولی با تماشای زیاد تلویزیون و به هم ریختن تعادل سیستم‌های بدن، ‌این هورمون کاهش یافته و در نتیجه فرد دچار بدخوابی و خستگی مفرط خواهد شد. کاهش مقدار ملاتونین با بلوغ زودرس دختران نیز مرتبط است.

۳.افزایش خطر ابتلا به دیابت

بی‌حرکتی و افزایش وزن از عوامل خطرساز ابتلا به دیابت و اختلال در درمان آن می باشد. تماشای تلویزیون و اعتیاد مفرط به آن باعث بی حرکتی و افزایش وزن می‌شود که خود زمینه ساز ابتلا به دیابت است. مطالعه زنان در سال 2003 که در مجله انجمن پزشکی امریکا نیز منتشر شد نشان می‌دهد که خطر ابتلا به دیابت به ازای هر دو ساعت تلویزیون در روز تا 14 درصد افزایش می‌یابد.

 

۴.افزایش احتمال چاقی

با تماشای طولانی مدت تلویزیون، به مدت طولانی هیچ جنب‌وجوشی نخواهید داشت. متابولیسم بدن با بی‌تحرکی کاهش می‌یابد و این امر منجر به افزایش وزن می‌شود. مطالعه‌ای که روی بیش از 50 هزار خانم‌ طی سال‌های 1992 انجام شد، نشان داد که هر دو ساعت تماشای تلویزیون 23 درصد چاقی را افزایش می‌دهد. تماشای تلویزیون یکی از علل مهم چاقی در کودکان است.

 

۵.اختلالات چشمی

تماشای تلویزیون برای سلامتی چشم‌ها ضرر دارد؛ به خصوص اگر در اتاق کم‌نور و یا تاریک دیده شود. تمرکز طولانی چشم‌ها بر روی یک شیء، به چشم‌ها فشار می‌آورد. امروزه بیش از عوامل ارثی، تلویزیون بر بینایی افراد تاثیرگذار است. خیره شدن به صفحه نمایش تلویزیون و رایانه در دراز مدت، بی شک به نزدیک بینی منجر می‌گردد.

 

 

۶.افسردگی

تحقیقات نشان می‌دهد نگاه کردن به تلویزیون و کامپیوتر به مدت‌های طولانی در شب می‌تواند منجر به ایجاد افسردگی و دیگر بیماری‌های روحی شود. محققان دانشگاه اوهایو با انجام این تحقیقات دریافتند افرادی که تا پاسی از شب به تماشای تلویزیون می‌نشینند، با ایجاد اختلالاتی در مغز بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند. نتایج حاصل از تحقیق انجام شده نشان می‌دهد بروز افسردگی در زنان مواجه شده با نورها و اشعه‌های مصنوعی انعکاس یافته از تلویزیون و کامپیوتر در شب تا دو برابر بیشتر از مردان است.

 

 

۷.تاثیر بر حافظه

تماشای تلویزیون بین ۲۰ تا ۶۰ سالگی از عوامل شایع آلزایمر یا فراموش کاری در کشورهای غربی است.

 

۸.اثرات منفی در رشد ذهن
تماشای تلویزیون به مدت طولانی اثر منفی بر رشد فکری کودکان می‌گذارد. آکادمی اطفال آمریکا به والدین توصیه می‌کند به کودکان زیر دو سال خود اجازه تماشای تلویزیون را ندهند و کودکان بزرگ‌تر نیز بیش از دو ساعت در روز تلویزیون نگاه نکنند. حتی در بزرگسالان نیز تماشای طولانی‌مدت تلویزیون می‌تواند قدرت پردازش ذهنی آنان را مختل کند

 

۹.آسیبها برای کودکان

  تلویزیون باعث از بین رفتن خلاقیت، آسیب دیدن چشم و سیستم عصبی کودکان است. محققان در یک تحقیق سه ساله، از مادران دو هزار و‌700 کودک در خصوص عادات تماشای تلویزیون کودکان و تمایل آنها به هیجان، افسردگی، مشکلات مربوط به خواب، عدم تمرکز حواس، رفتار خشن و یا کمبود مهارت‌های اجتماعی آنها، اطلاعاتی را جمع‌آوری کردند.

ادامه دارد...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی