تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مطبوعِ طبعِ مردمِ صاحبنظر شود
تبلیغ دین بدون ابزارها و مهارتهای لازم بصورت دقیق و شفاف اثرگذار نمی باشد. رسالت این وبلاگ شفاف سازی مهارتها و الگوریتم سازی فن خطابه و دیگر مهارتهای لازم تبلیغ است.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

 

به نظر شما حداقل مهارت لازم برای مهندسی فرهنگی چیست؟ 

اگر بخواهید برای تغییر در شخصیت خود یا دیگری برنامه تدارک ببینید از چه مدلی کمک می‌گیرید؟

 برای اینکه برنامه‌های خود رادر زندگی فردی گروهی شغلی عملیاتی سازی کنید چه راهکاری می‌شناسید؟

مراحل برنامه ریزی

مرحله ۱. وضعیت موجود

در این مرحله به بررسی شرایط فعلی، آفات و آسیبها،  نقاط قوت و ضعف و استعدادها و ظرفیتها می پردازیم. و آنها را لیست می کنیم

مرحله ۲.هدفگذاری

در مرحله دوم اهداف، نقطه مقصد، آرمانها و ایده آل را خود را ترسیم می کنیم.

اهداف کلان

۱.کمال

همانطور که مستحضر هستید سرانجام رسیدن به کمال ، لقاء الله  است .پس باید بر روی این مسأله به طرز چشمگیری  وقت گذاشته و وظیفه دینی خود را به نحو احسن و در راستای رسیدن به این هدف عالی انجام دهیم .

۲.آرامش

در راه رسیدن به هدف اگر جسم و روح انسان به آن آرامش معنوی الهی دست نیافته باشد باز هم باید دست تمسک به حضرت حق جسته و از باری تعالی مدد بخواهیم. همانطور که خود خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: ألا بذکر الله تطمئن القلوب.

۳.عشق به خدا

ما در صورتی می توانیم به برنامه ها و ریزبرنامه های فوق دسترسی پیدا کرده و در آنها موفق شویم که عشق به خدا را از سرآغاز حرکت به سوی او چاشنی کارمان کرده باشیم .در غیر اینصورت برنامه ریزی کاری عبث است.

عشق به خدا کیمیای هستی بخش است.

اهداف میانی

1-   سلامت جسمی

خداوند مهربان هیچگاه بد بنده خود را نمی خواهد و رضایتی نسبت به ناخوش احوالی و کسالت و نقصان در جسم او ندارد، مخصوصا بندگان مومن .

با رعایت دستورات الهی در زندگی و پیاده سازی آنها در لحظه به لحظه ساعات روز بیشتر و بیشتر از سلامت جسمانی لذت می بریم. این کار به سادگی امکان پذیر است و می توانیم به سادگی و بدون زحمت به این هدفمان هم برسیم.

2-      سلامت روحی روانی

آیتم های مسیر برنامه ریزی ما تقریبا باهم عجین هستند . در اینجا سلامت روحی روانی کمی توأم با آرامش است که این از هدف آرامش ما سرچشمه می گیرد و با پیدا کردن مسیر رسیدن به آرامش می توانیم مسیر سلامت روحمان را هم پیدا کنیم و این هدف نیز مثل اهداف قبل به راحتی در دسترسمان قرار گیرد.

3- سلامت عقلانی فکری

این مرحله از اهداف میانی دقیقا وابسته به دو مرحله قبل اهداف میانی است ، همانطور که به کرات شنیده اید که ( عقل سالم در بدن سالم است) .

پس اگر دو مرحله قبل را به درستی پیاده سازی کنیم حتما به سلامت عقل دست پیدا خواهیم کرد.

البته هرکدام از این موضوعات مجال واسع برای بحث می طلبد که این گفتار جای پرداختن به آن نیست.

ابتدایی

نزدیکترین هدف از نظر وصول است

مرحله ۳. برنامه ریزی

حال وقت برنامه ریزی و پی ریزی یک راه بسیار با ارزش و البته کمی دشوار است.وصدالبته که دشواری این راه به دست خود او آسان می شود (إیاک نستعین ) .

برنامه ها  به دو دسته کلی راهبردها و راهکارها تقسیم بندی می شوند.

راهبردها جهت گیری کلی در هر مساله و موضوع است و اصول حاکم بر موضوع است

راهکارها روشهای مصداقی عملیاتی و ریز هستند.

برنامه پل ارتباطی و کانال و حلقه مفقوده بین وضع موجود و وضع مطلوب است که اگر درست تدوین شود می توانیم ناظر تغیییر و تحول باشیم

 آسیبهایی که در مرحله یک شناسایی شد در این مرحله علت و چگونگی پیدایش آنها، راههای مبارزه با آنها، جایگزینی ابزارهای کارآمد درباره آنها را بررسی می کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی