تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه

روشمندسازی تبلیغ دینی و دقیق سازی مهارتهای تبلیغ

تبلیغ هنرمندانه
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مطبوعِ طبعِ مردمِ صاحبنظر شود
تبلیغ دین بدون ابزارها و مهارتهای لازم بصورت دقیق و شفاف اثرگذار نمی باشد. رسالت این وبلاگ شفاف سازی مهارتها و الگوریتم سازی فن خطابه و دیگر مهارتهای لازم تبلیغ است.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

تاکنون چند روش برای خطابه می شناختید؟
چند ساله مبلّغ هستید؟ چند کتاب روش تبلیغ خوانده اید؟ یا چقدر درباره روش اثرگذار بر مخاطب فکر کرده اید؟
 چقدر برای آموختن مهارتها و تعلیم آنها وقت گذاشته اید؟
گاهی یک جمله طلایی کار یک منبر و بلکه صدها منبر را می کند! این جادوی بیان از کجا نشات می‌گیرد چگونه حاصل می شود؟ 
خاصیت روشها کوتاه کردن مسیرها و سرعت در رسیدن به مقصد است؟
همه مبلغین بدنبال جذب مخاطب هستند. 
جذب چگونه بدست می‌آید؟ مهارت ارتباط کلامی و هنرهای دیگر. چقدر از زبان بدن می دانم؟

         تمامی مطالب وبلاگ تبلیغ هنرمندانه

              روش شناسی تبلیغ است

               یعنی مهارتهای تبلیغ هنرمندانه و ابزارها و روشهای نوین تبلیغ دینی

             

نظرات (۱)

،معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه سه کتاب در حوزه روش شناسی سخنرانی دینی را منتشر کرد.

سال های متمادی موضوع مهمی همچون چیستی، چرایی و چگونگی خطبه و خطبه خوانی به دلایل مختلف (ازجمله وجود شبهاتی که به آنها پاسخ گفته شده است)، مورد غفلت قرار گرفته و بسیاری از سخنرانان به خواندن خطبه های کلیشه ای و تکراری عادت کرده اند.

بی توجهی به خطبه آنقدر در میان بعضی سخنرانان شایع است که حتی گاهی خود سخنران آنچنان که باید توجهی به الفاظ و مضامینی که قرائت میکند ندارد چه رسد به مخاطب.

کتاب «روش های خطبه خوانی» نوشته ی حجت الاسلام مسعود سلمه ای با ایجاد تنوع و جذّابیت در نوع خطبه خوانی و ارائه ی نگاهی نو به بحث خطبه، به انواع، اجزاء، شرایط و شیوه های قرائت خطبه، حس های مختلف هنگام قرائت خطبه، انواع جملات و عبارات متصل به خطبه و در نهایت به خطبه های معصوم ، ماه مبارک رمضان، محرم الحرام و... می پردازد.

یکی دیگر از دغدغه های مهم مبلغان، یادگیری چگونگی ذکر مصیبت و یا همان روضه خوانی(نه مداحی) در پایان سخنرانی است و نیز انتظار عموم مردم از آنها، شنیدن روضه های دلنشین و زیبا بوده و هست.

به تجربه ثابت شده است که مبلغان و سخنورانی می توانند در عرصه ی تبلیغ موفق تر عمل کنند که بتوانند خوب روضه بخوانند، این در حالی است که ضعف روضه خوانی در میان برخی مبلغان، مسئله ی قابل کتمانی نیست.

کتاب «روش های روضه خوانی» نوشته ی حجت الاسلام مسعود سلمه ای در سه بخش چیستی، چرایی و چگونگی به تعاریف، انواع، اقسام روشها و شیوه ها، اصول و فنون روضه خوانی میپردازد.

در این کتاب به بیش از ۳۰ شیوه جذاب و متنوع پرورش روضه، به همراه نمونه های اجرایی آن به تفصیل پرداخته شده است.

بسیاری از مبلغان در رابطه با این که چگونه میتوان محتوای سخنرانی را به شکلی تأثیرگذار چینش کرد سردرگم بوده و سؤالات متعددی را پیرامون چگونگی تقدم و تأخر مطالب مطرح می کنند.

کتاب «روش های چینش و پرورش محتوا» نوشته ی حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، روش های جامعی را برای تنظیم، چینش و پرورش و حتی تولید محتوا ارائه میدهد. چینش و پرورش محتوا یکی از مباحث مهم و ضروری در روش شناسی سخنرانی دینی به شمار میرود. کتاب مذکور از دو زاویه به چینش و پرورش محتوا توجه دارد:

الف) چینش مقدماتی که شامل چینش بر اساس اجزاء سخن و جلسات سخنرانی است.

ب) چینش تکمیلی که شامل چینش بر اساس قالب های سخن و مدل های مفهومی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی